En ny start i livet, 2013.

God förmiddag på er solstrålar!
Ni har nu klickat er in på min nya blogg! Kul va? Nja inte riktigt kanske. Men det kanske kan bli det om någon månad eller två? Peppar!
Så, vad gör då lilla jag i bloggvärlden bland er stora duktiga och kunniga bloggare? Det undrar jag också. Men jag tänkte väl som alla andra dela med mig av mitt hästiga liv som en galen 15 årig brud.
Målet med bloggen är att ha kul genom min resa i livet. Och att kanske i framtiden satsa stort på bloggen och allt runtomkring? Jag vill kunna peppa andra tjejer och killar ute i världen och få er att vilja klicka in på min blogg och få en inspirationskick dag efter dag.
Så att någon där ute kanske växer i sig själv av mina ord? Kort sagt vill jag inspirera och vara en glad och rolig människa att vända sig till! Främst kommer bloggen handla om vardagliga åsikter och funderingar, samt mitt liv i övrigt. Alltså för mycket häst, hihi!

Jag är kanske som vilken 15 åring som helst?
Personligen skulle jag beskriva mig som en tjej med skinn på näsan, målmedveten och omtänksam men ändå..hård?

Mitt liv utspelar sig ifrån en liten by utanför staden Borlänge. Här bor jag, som alla andra, i ett stort rött hus med vita knutar och en kanske för stor tomt? Snickeria, garage, uthus, hundgård, fotbollsplan, hage och gud vet allt.
Här bor jag med min familj vilket är min underbara mamma och pappa, samt lillebror Emil på 12år. Och inte får vi glömma dom mest uppmärksamhets krävande i familjen heller! Gråhunden Alva som nu blir 2 år, ett riktigt charmtroll som gör allt för en. Vad vore jag utan den hunden?
Och till den viktigaste individen i mitt liv. Min häst.
Eucalyptus heter han och blev nu till årsskiftet 13 år. Han är en maxad D-ponny och vi tävlar och tränar i främst dressyr, men även hoppning. Jag skulle beskriva oss tillsammans som dressyrparet som älskar hoppning, kansigt va?
Han är en svensk ridponny. Mamman tysk ridponny med mycket New Forest i sig och hans far är ett snyggt halvblod!
Jag har ägt honom sedan den 26 Oktober 2012, alltså bara 3månader än så länge:
Mer om EU, eller bäbis som jag också kallar honom, kommer senare! Bilder, filmer, utvärderingar och sånt skoj!

Sedan går jag i skolan om alla andra, i 8an på Forssaklackskolan där jag går en vanlig linje. Jag är skoltrött, går långa dagar, och längtar tills gymnasiet. Finns det mer och säga där?

Framtidsdrömmar och mål? Oj, det kommer jag ta upp sen, om ni lovar att inte ramla av stolen! ;-)

Hoppas att ni kommer gilla min blogg, för från och med IDAG kickar jag igång den och ni ska med glädje få följa med mig genom livet!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback